Subject: Re: Hinnang
From: <[email-masked]>
To: "Raili Sarapuu" <[email-masked]>
Cc: "TA Info" <[email-masked]>, "Tiia Luht" <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Oct 2024 09:16:00 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tänan selgituse eest.
Eesti Standardimis- ja Akrediteerimiskeskuse veebilehel 
<https://www.evs.ee/et/standardid-ja-oigusaktid>  öeldakse: "Standardid on 
vabatahtlikud dokumendid, mille järgimine ei ole kunagi olemuselt 
kohustuslik. Standardi järgimise saab kõigile kohustuslikuks teha ainult 
õigusaktides standarditele viitamise kaudu."

Palun viidet õigusaktile, mis kohustab hoone 
omanikku/rehabilitatsiooniteenuse osutajat/erihoolekandeteenuse osutajat 
pärast hoone kasutuselevõttu esimesel talvel teha siseõhu radoonisisalduse 
kontrollmõõtmised esimesel korrusel.

Palun ka täpsustust, kuidas õigusaktides käsitletakse radooni mõõtmise puhul 
hoone kasutuselevõtu mõistet. Asume muinsuskaitsealuses hoones, mis on 
ehitatud 1930. aastatel ja võeti kasutusele kui haigla apteegihoone.

Heade soovidega

  <https://lh3.googleusercontent.com/ogw/ADea4I4MoOPcxft3DktqXVTdHAty6nf_bZhJlUAdJ_DK=s32-c-mo>

Pool&looP OÜ
Veeb:  <https://www.poolloop.ee/> https://www.poolloop.ee/
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Riina Järve-Tammiste
juhatuse liige/sotsiaaltöötaja
Telefon: +372 5551 2119

Kontakt Raili Sarapuu (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval N, 24. oktoober 
2024 kell 12:38:

Tere

Selgitan, et Nõmme ei ole radoonivaba piirkond. Radoonisisaldusega on 
võimalik tutvuda 
<https://gis.egt.ee/portal/apps/experiencebuilder/experience/?id=f4363bc3bae34fe19e04458dc875375e> 
https://gis.egt.ee/portal/apps/experiencebuilder/experience/?id=f4363bc3bae34fe19e04458dc875375e

Vastusena Teie küsimusele täpsustan, et standardi sõnastus on järgnev: 
„Normaalse ja suure radoonisisaldusega piirkondades tuleb pärast hoone 
kasutuselevõttu esimesel talvel teha siseõhu radoonisisalduse 
kontrollmõõtmised esimesel korrusel või aktiivses kasutuses olevates 
keldriruumides (elu- või tööruumid).“ Täpsustan, et Eesti pinnase 
radooniriski kaardilt on näha, et Põllu 63 ei asu kõrge radooniriskiga alal 
(> 50 kBq/m3), radooniriski väärtus jääb hinnatavalt vahemikku 10-30 kBq/m3, 
kuid külgneb kõrge riskiga aladega. Radoonisisaldus on pinnases väga 
varieeruv ning seda saab lõplikult kinnitada vaid vastavate mõõtmistega. 
Eelnevast lähtuvalt oleme pidanud asjakohaseks standardi sisule tähelepanu 
juhtida.

Lugupidamisega

Raili Sarapuu

inspektor (keskkonnatervis)

Põhja regionaalosakond

+372 5865 1307

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises 
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine või 
kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on 
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest 
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide 
lisadega.

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 23. oktoober 2024 12:03
Adressaat: TA Info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Raili Sarapuu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Tiia Luht <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Re: Hinnang

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Oleme kätte saanud hinnangud nr 9.3-2/24/8581-6 ja 9.3-2/24/8581-5 .

Mõlemasse hinnangusse olete lisanud: "Juhime tähelepanu, et puuduvad andmed 
siseõhu keskmise radoonisisalduse kohta. Standardi EVS 840:2017 „Juhised 
radoonikaitse meetmete kasutamiseks uutes ja olemasolevates hoonetes“ punkti 
8 kohaselt tuleb pärast hoone kasutuselevõttu esimesel talvel teha siseõhu 
radoonisisalduse kontrollmõõtmised esimesel korrusel. Täpsustame, et siseõhu 
radoonisisalduse mõõtmisi teostatakse ajavahemikus detsember – aprill, 
mõõtmisi võivad teostada ainult akrediteeritud võid pädevaks tunnistatud 
asutused ning aasta keskmise radoonisisalduse määramiseks peab mõõtmise 
kestvus olema vähemalt 2 kuud."

03.10.24 paikvaatluse ajal selgitasime läbi hoone omaniku välja, et Nõmme on 
radoonivaba.

Palun täpsustage, mida kirjeldab standard EVS 840:2017 juhul, kui hoone asub 
piirkonnas, mis on radoonivaba?

Heade soovidega

  <https://lh3.googleusercontent.com/ogw/ADea4I4MoOPcxft3DktqXVTdHAty6nf_bZhJlUAdJ_DK=s32-c-mo>

Pool&looP OÜ

Veeb:  <https://www.poolloop.ee/> https://www.poolloop.ee/

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riina Järve-Tammiste

juhatuse liige/sotsiaaltöötaja

Telefon: +372 5551 2119

Kontakt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]> kirjutas 
kuupäeval T, 22. oktoober 2024 kell 12:19:

Registreerimise kuupäev: 22.10.2024

Registreerimise number: 9.3-2/24/8581-6

Lugupidamisega

Terviseamet
Telefon 794 3500
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee> www.terviseamet.ee

  <http://www2.rik.ee/delta/logo_ta.png>

Käesolev e-kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud 
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage 
saadud kiri koos kõikide lisadega.
NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide avaldamine kõrvalistele 
isikutele on keelatud